NW Prӓsident byl prvním továrně vyráběným osobním automobilem, který byl vyroben na našem území (tehdejší Rakousko-Uhersko). Pyšní se také titulem jednoho z prvních automobilů vůbec. Vyrobila jej firma Wagenbau–Fabriks-Gesselschaft A. G. (NW), která sídlila ve slezském městě Kopřivnice, kde ji najdete dodnes ale pod jménem Tatra. První kus byl vyhotoven v letech 1897–1898 a hlavním konstruktérem byl Leopold Sviták, jemuž pomáhali inženýři Rumplera a Sage a Hans Ledwinka, který byl tvůrcem tzv. koncepce Tatra.
Automobil se pyšnil délkou 3,2 metrů, šířkou 1,5m, výškou (i se střechou) 2,3metrů, hmotností 1,07 tuny a nejvyšší možná vyvinutá rychlost byla přibližně 22 až 30 km/h. Dvouválcový řadový ležatý motor značky Benz s obsahem 2,7 litrů a výkonem 5 kW při 600 otáčkách za minutu se nacházel v zadní části pod sedadlem. Pod předními sedadly byla palivová nádrž s obsahem 23 litrů. Vůbec poprvé zde byla použita ochrana předních kol nárazníkem, jež byl okrasně tvarován. Chlazení motoru bylo otevřené vodní, odpařovací a částečně ztrátové. Indukční zapalování bylo nahrazeno magnetovým. Prӓsident měl dva brzdové systémy. První se ovládal ručně (ovládání třecí brzdou působící na pryžové obložení kol) a druhá bylo nožní pásová převodová brzda.
Krátce po dokončení se vůz vydal na slavnou propagační jízdu, která vedla z Kopřivnice až do samotné Vídně. Celková délka trasy byla 328 kilometrů a trvala přibližně 24 hodin z nichž jel většinu cesty rychlostí cca 22 km/h a doba čisté jízdy byla zhruba 14 hodin. Cílem cesty byla výstava konaná k 50. výročí vlády Františka Josefa I. Poté byl darován automobilovému klubu k výuce nových řidičů.
Originál vozu je vystaven v Národním technickém muzeu v Praze. Na repliku se můžete podívat do rodného města tohoto legendárního prostředku Kopřivnice. Je zde umístěn v muzeu Tatra.